"ותחיין את הילדים" • על שפרה ופועה של ימינו

    מירי שניאורסון | צילום: עזריאל משה 2 Comment on "ותחיין את הילדים" • על שפרה ופועה של ימינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אני יושבת עם חומש ומהרהרת אודות הפרידה מספר הישר – ספר בראשית – והמעבר לספר החדש – שמות. כל סיום הוא התחלה חדשה. רשימת הנושאים ארוכה ואני מתמקדת באירועי הפרשה הראשונה שנקרא השבוע.

    מות השבטים ותחילת השעבוד. לידת משה וילדותו. גזירת פרעה. גבורת המיילדות. הבריחה למדיין. בשורת הגאולה והחרפת השעבוד. פרשה שמתחילה בשבעים נפש שהפכו למיליונים ומסתיימת בתקווה עם מפח נפש.

    יש לי ראיון שאני חייבת לערוך ולהעביר לעיתון, אני מדליקה את הטלפון הסלולארי ומתקשרת לרוחל'ה. אין כמו סיפור אישי נשי כדי לתת  את הכוח שאני זקוקה לו עכשיו.

    ***

    אני שמחה לשמוע שרוחל'ה כבר השכיבה את הקטנטנים והיא פנויה לשיחה. היא בתחילת שנות השלושים לחייה. שלושה ילדים קטנים נולדו לה אך כל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו. "את שלושתם ילדתי מוקדם מדי. שלושתם נולדו פגים. בשני הריונות הייתה לי רעלת היריון. הראשון נולד במשקל 900 גרם בלבד, מה שאילץ אותי להתייצב יום-יום בפגייה במשך חודשים ארוכים…

     "כנראה שזו הייתה הכנה ללידות הבאות. לא הופתעתי כאשר הובהלתי לבית הרפואה בחודש השמיני. הבן השני שלי נולד במשקל 2,300 גרם, אבל… גם הוא נדרש להשגחת הפגייה ושוב מצאתי את עצמי נקרעת בין הבית ובית הרפואה.

    "אני באה ממשפחה ברוכת ילדים, כך שהיה ברור לי שגם אצלי יהיה כך. אבל הרופאים ביקשו ממני שאעשה הפסקה לשנתיים כדי לבחון את המשך הלידות. ממש לא רציתי לשמוע ובדיוק באותה תקופה מצאתי את עצמי בערב נשים של 'שפרה ופועה'. קיבלתי עידוד ועוז בעד ילודה וכבר למחרת הייתי אצל הרופאה…

     "לאחר בדיקות מקיפות, קיבלתי אישור להרות שוב. אבל מסתבר שהגוף שלי לא בדיוק שיתף פעולה. שוב תקפה אותי רעלת הריון קשה והגוף הפסיק לתפקד. הרופאים החליטו לבצע מהלך שמשמעותו הייתה שלא אוכל להרות שוב. הם שלחו אותי לניתוח מורכב.

     "התפללתי וביקשתי את ברכת הרבי. התשובה הייתה ברורה וחד-משמעית. הרבי בירך אותי שהכל יהיה בסדר. מבחינתי היה זה ברור שלא אענה להוראות הרופאים. הודעתי שאיני מוכנה למהלך הזה. אכן, התאוששתי ומצבי השתפר.

     "אבל, לא עבר זמן רב ורעלת ההיריון תקפה אותי שוב ובעוצמה. לא אשכח את השבת ההיא בה התחננתי לקב"ה: "עשיתי את רצונך. הבאתי עוד נשמה יהודית לעולם. תציל אותי ותשמור על חיי". עוד באותה שבת, כאשר אני קודחת ורועדת ולחץ הדם שלי מטפס כלפי מעלה, החלטתי שאם אצא בחיים מההיריון הזה, אגש לשושנה ואומר לה תודה".

    ***

    אתן בטח שואלות את עצמכן מי זאת שושנה וכיצד השתרבבה לכאן… שושנה היא אחת הנשים המסורות שמאחורי פרויקט 'שפרה ופועה' ותיכף תבינו את הקשר שלה לרוחל'ה.

    "מיד כשהשתחררתי נסעתי לשושנה. נכנסתי אליה הביתה ואמרתי: 'תדעי לך שושנה, שרק בזכותך אני עומדת פה היום חזקה וכשירה להיות אימא'. היא לא הבינה מאיפה נחתתי עליה באמצע החיים… אבל אני ידעתי שבזכות הפעילות של שפרה ופועה לא נכנעתי ויש לי ברוך ה' שלושה ילדים".

     ארגון 'שפרה ופועה' אינו זקוק ליחסי הציבור שלי ובכל זאת כמה מילים בזכותו. את הארגון הקים הרבי לפני 40 שניה והוא תומך באלפי יולדות תוך שהוא נאבק בתכנון המשפחה. פעילותו כוללת הכנת ארוחות חמות ליולדות ולמשפחותיהן, שירותי שמרטפות בהתנדבות בבתיהן של היולדות, ולעתים גם סיוע במשק הבית.

    למותר לציין את הקשר שבין הארגון ופרשת השבוע. נכון?

    ***

    בכל שנה, במוצאי שבת קודש פרשת שמות, נערכת סעודת מלווה מלכה חגיגית שמטרתה לגייס תרומות ומתנדבות לארגון החשוב הזה שמחייה את היולדות וילדיהן כפי שנהגו המיילדות במצרים.

    כל מי שמסייעת ליולדת, זוכה לברכות בכל מה שקשור בילדים

    מזכירה לכן במה זכו המיילדות העבריות יוכבד ומרים הרי הן שפרה ופועה.

    הכותבת – בעלת "הבחירה שלי", מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו.

    לתגובות: [email protected]



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הייייייייייי זה הבן של אלעד כהן……..
      איזה מתוק הוא………
      חמוד………

    2. 1

      דווקא זה נראה שיש לו כובע של טבחים…
      אולי כשהוא יהיה גדול הוא יהיה טבח…………….
      ימים יגידו…